dinsdag 8 oktober 2019

Dinsdag



Vanmorgen vertrokken we vrijwel onmiddellijk met de schoolbus naar het museum.
In dat Museum is een soort vergaderzaal waar we aan het werk werden gezet.
We kregen vijf  activiteiten:

  • Poster  met als onderwerp communicatie. Welke soorten communicatie zijn er nu en waren er vroeger. We moesten er tekeningen bij maken en in het Engels presenteren.
    Dat was een leuke opdracht.

  • Secret friend. Je moest je  naam op je kaartje schrijven en 3 dingen waar je blij van wordt.
    Ik heb geschreven dat ik erg blij word van drop. Ik zie de bui al hangen dat ik "verwend" ga worden door de secret friend met chocolade, dat vind ik helemaal niet zo lekker.
    Drop is vast niet aan te komen ...dan maar niet. Maar geen chocola en zeker niet deze hier met al die toevoegingen en likeuren in de chocola
    Het kaartje moest je oprollen en dan in een pot doen, vervolgens moest je een kaartje trekken.
    De leerlingen spelen ditzelfde spel onder de leerlingen.
  • Postcard: Maak een kaart voor je secret friend en schrijf er iets op, maak de een kaart die leuk is om te krijgen.
  • Pigeon post: knip aan de hand van een voorbeeld een duif en zet in die duif een woord waar het bij jou in het leven omgaat. Eén woord. Jon schreef bijvoorbeeld Paella. Een Duitse leerkracht  schreef spaghetti en ik dacht:  doe maar gewoon familie :) kortom we hebben veel plezier gehad met elkaar.

  • Museum bezoek. Aan het eind van de dag mochten we het museum rondgaan. En het is echt zo'n RAAK NIKS AAN museum. Ppppfffff
    Leerkrachten moesten met een headphone de tekst aanhoren en dan vertalen voor de leerlingen.
    Gelukkig hebben wij Jon :) Ik vond het al vrij snel saai maar Jon maakte er een spel van"Waar of niet waar" Dat was echt fijn. Zo kregen ze toch nog iets mee.





We waren rond half 4 klaar en mochten naar school Jon heeft ook de wandeling opgeleukt met het spel : The floor is from Lava.
Onderweg ook nog een kaneelbroodje gehaald bij een echte bakker.

Op school aangekomen stond eindelijk onze koffer daar.
Hiep hiep hoera
We kregen een kleine snack en soep en namen afscheid van de meiden. Tot morgen dames!
Dan krijgen we les in het gemeente huis en 's middags op school.

Wat de meiden er zelf van vinden lees je op de pagina: Wat zeggen zij.

En Jon en ik zeggen: Wees maar trots op jullie dochters, het is een leuk stel om mee op reis te zijn.
Dapper, beleefd, zorgzaam en gezellig!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier een reactie achter

Powered By Blogger