vrijdag 11 oktober 2019

Vrijdag

Vandaag een bezoek aan Vilnius en gelijk hier blijven omdat we morgen moeten vertrekken.

We hebben een hudge en mooi appartement voor een nacht midden in de stad.

Vandaag eigenlijk alleen het centrum bezocht, mooi centrum overigens.Daarna ons best gedaan om souvenirs te bemachtigen.

Ik heb al gezien dat we morgen eerst maar eens de koffers moeten herpakken. Ze nemen heel wat mee.

Vera: het was heel erg leuk in Litouwen ik zat in een gezin met een vader en een moeder en twee kinderen van 6 en 4 ook was er nog een meisje uit Griekenland zij was ook erg aardig gister moesten we afscheid nemen dat was best lastig ik ga ze heel erg missen vandaag zijn we naar school gegaan en ik heb nog een keer afscheid genomen en daarna reden we 2 uur in een bus! en toen zijn we naar de hoofdstad gereden (ik weet niet meer hoe de hoofdstad heet) in de hoofdstad hebben we even rond gekeken en nog even wat eten toen gingen we lopen naar het appartement maar op het begin leek het echt een eng horror apartment maar het was mooi en daarna gingen we wat eten en toen gingen slapen doei.

Kate: het was heel erg leuk om bij het gezin te zijn.
maar het eten was niet even lekker.
de school was super leuk en de mensen van school waren super aardig.
de school duurde alleen super lang.
we hebben met school een fluit gemaakt en andere leuke dingen gedaan.
en vandaag (Vrijdag) was het een reis dag en dat was ook heel leuk.
en nu zijn we in het hotel en morgen gaan we naar huis.
bay.

Iris: heb was heel leuk en had een leuk gezin met een vader en een moeder en een dochter.
ik heb met Louise nog bij iemand anders een feestje gehad en toen gingen we verstoppertje spellen.
gister hebben we met zijn allen gegeten vandaag moesten we afscheid nemen dat was wel jammer en daarna moesten we 2 uur in de bus zitten toen waren we aan gekomen in de hoofdstad(maar weet niet meer hoe de hoofdstad heet) en hebben we souvenirs gekocht.

Louise: we hebben een leuke week achter de rug ,maar het is ook wel weer leuk om naar huis te gaan. We hebben 2 uur gereden naar Vilnius daar hebben we een kapel bezocht. en we zijn later naar ons appartement gegaan. Eerst hadden we de indruk dat het helemaal niet mooi was en oud, maar toen we de kamer in stapten was het heel mooi. we hebben onze koffers neergezet en zijn gaan shoppen we zijn in allemaal leuke winkels geweest. we zijn na al het shoppen zijn we weer naar het appartement gegaan later in de avond zijn we naar een restaurant gegaan waar we trouwens ook hadden geluncht met een paar andere groepen van het uitwissellingsproject. ongeveer anderhalf uur later zijn we weer naar ons appartement gegaan.

Hier hebben ze geprobeerd hoe de kussen uitgeklopt moeten worden, hoe je van een papiermand een schildpad rug maakt.
Hoe je via de "keuken" naar de huiskamer kunt klimmen. En ze hebben hun best gedaan het gezegde:  gillende keukenmeiden eer aan te doen.
Ze hebben van een 3 persoonslaapkamer een 4 persoons gemaakt door de bedden tegen elkaar aan te schuiven.
Ik ben blij dat er tussen hun kamer en die van mij nog een keuken en een huiskamer zit en flinke deuren :)
Jammer dat Jon in de huiskamer op een bedbank slaapt.
Ik ga zo slapen en laat jullie meiden aan hun lot over. De voordeur is op slot...Jon ligt er vlakbij dus....
Sweet dreams :) Tot morgen maar weer.